Wednesday, February 18, 2009

Jahatnya Manusia

I’m writing this entry in anger.

Baru sedap2 nak tido sebab hari ni balik awal after long hard work, tengok2 my husband called. He’s at Caltex in front of our house and dia cerita ada mat rempit ni bawak laju and terlanggar keta an Indian. This happened kat Caltex tu la..motor mat rempit tu terpeleset masuk bawak keta and mat rempit tu terpatah kaki dia. The Indian tu called ambulance and try to help since mat rempit tu budak lagi. My husband cakap looks like 14 or 15 yrs old saja.

Tengok2 lepas tu ntah macam mana, ramai2 geng mat rempit came to the Caltex and tolak2 the Indian driver and his fren sampai ke jalan and lepas tu pegi pukul ths 2 guys. I asked my husband apsal org2 dekat Caltex tak tolong and he answer was ramai sangat mat rempit macam more than 30 people and semua passerby tak berani nak masuk campur including himself. Masa my husband left the gas station tu, sorang Indian tu bengkak seluruh badan tapi still alive and another 1 dah tak bergerak lansung. Tak tau la nasib dia macam mana.

I’m angry. Angry with the police yang terlalu corrupt sampai tak pernah buat kerja, angry with the government, angry at mak bapak yang tak mengajar anak-anak. Angry with rakyat Malaysia yang take things for granted. Angry with mat rempit yang semuanya Melayu. Angry with all stupid politicians yang sibuk berpolitik dari menguruskan Negara.. arghh angry with everything. (also, I’m angry a bit with passersby incl husband aku yang tengok saja without taking any action, but at the same time, I think I wud do the same if I’m there. Orang dah gila bukannya kisah sapa2, pukul saja)

I’m sure esok, if ths case masuk paper, police will says that it’s nothing, story will be twisted so tak nampak teruk. I’m not surprise if lepas ni the Indian guy punya families revenge pulak. Bukannya tak pernah happened.

At the end, we are human being, tak kira la apa race pun. Nobody deserve to be treated in that manner. Kalau dah terrrer sangat pegi la “gochoh” 1 to 1 buat apa panggil geng ramai2 pukul sorang. Itu bodo namanyer.

My heart goes out to the victims. Hope both of them are OK.

2 comments:

Anonymous said...

area rumah kakni tu memang horror sikit, that's why Im a bit scared drive sana malam2, gelap, banyak motorist yg tak pakai helmet dan sesuka hati.

patut abang halim ambik gambar la, ambik undercover.

dengar citer ni je dah scary. bayangkan jadi india tu kan.

Mother of Two said...

kakok,
maghi dubai balik sure takdok gini...lagu mano??